טיפול שורש עם מיקרוסקופ

מהו מיקרוסקופ טיפולי?

המיקרוסקופ הטיפולי הוא כלי חיוני והכרחי בידיו של כל מומחה לאנדודונטיה (טיפולי שורש), וכל תכניות ההתמחות באנדודונטיה, בארץ ובעולם, מחייבות את השימוש בו.

המיקרוסקופ הטיפולי הוא מכשיר המאפשר למומחה לאנדודונטיה לעבוד בתוך השן תחת הגדלה של פי 10 עד פי 25 ולראות פרטים שאינם ניתנים לזיהוי בכל דרך אחרת.

במקביל להגדלה, המיקרוסקופ טיפולי לטיפולי שורש מאיר את שטח העבודה באור חזק מאוד המושלך במקביל לציר האורך של קו הראיה של המטפל, ומאפשר תאורה ללא צללים. מיקרוסקופ כזה הפך בשנים האחרונות לכלי חיוני בידיו של כל מומחה לטיפולי שורש.

מה היתרונותיו בטיפולי שורש עם מיקרוסקופ?

ביצוע טיפול שורש מחייב לעיתים קרובות הבחנה בפרטים זעירים שאינם נראים לעין הבלתי מזויינת, ואף לא במשקפיים מגדילים. איתור פתחי כל התעלות בשורשים של שיניים טוחנות מהווה אתגר גם כאשר משתמשים במיקרוסקופ טיפולי, ולעיתים אינו אפשרי כלל ללא שימוש במכשיר זה.

הדבר נכון בעיקר בשיניים של אנשים מבוגרים שבהן יש לעיתים קרובות הסתיידות של לשכת המוך, כתגובה לעששת ולסתימות או כתרים שבוצעו בשן במשך השנים.

החשיבות של ביצוע טיפול שורש עם מיקרוסקופ

תעלת שורש שלא זוהתה ולא טופלה בעבר היא הסיבה הנפוצה ביותר לכישלון של טיפול שורש. תעלות אלה מזוהות לעיתים קרובות בעת ביצוע חידוש טיפול שורש וזאת באמצעות המיקרוסקופ הטיפולי.

בעת ביצוע טיפול שורש חוזר (גם ללא תעלה שלא זוהתה בעבר), רופא השיניים מנסה להוציא את כל החומר של סתימת השורש הקודמת שהזדהמה במשך השנים. הדרך היחידה לוודא שאכן כל החומר של סתימת השורש הישנה הוצא, היא באמצעות טיפול שורש עם מיקרוסקופ. ללא סילוק יסודי ומלא של כל החומר של סתימת השורש המזוהמת עלול גם הטיפול החדש להיכשל.

ביצוע טיפול שורש עם מיקרוסקופ דורש מיומנות

חשוב לציין כי אין די בנוכחות מיקרוסקופ טיפולי במרפאה כדי להשיג את יתרונותיו. עבודה יעילה בסיוע מיקרוסקופ טיפולי היא מיומנות שנרכשת במשך שנים של עבודה בסיוע כלי זה. דבר זה נעשה כיום במסגרת ההתמחות באנדודונטיה (טיפולי שורש). מומחה לטיפול שורש המשתמש במיקרוסקופ הטיפולי מוסיף ורוכש עוד ועוד ניסיון בשימוש במכשיר חיוני זה במשך השנים של עבודה עמו.

פרופ' צבי מצגר

פרופ' צבי מצגר

פרופ’ צבי מצגר הוא מומחה לטיפולי שורש בעל ותק של 35 שנה ומעורב בפיתוח של שיטות חדשניות ומהפכניות בתחום זה. הוא בוגר הפקולטה לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

למידע מקצועי
מאמרים נוספים
צילום רנטגן שיניים
האם טיפול שורש מחייב תהליך של שיקום השן?

טיפול שורש הוא תהליך שיורד לחלקים הנסתרים והעמוקים ביותר של השן עד קצה תעלות השורש של השן, ומשום כך ניתן להניח שטיפול כזה יכול לייצר השפעה מהותית על בריאותה הכוללת של השן…

צילומי רנטגן שיניים
תפקידו של צילום שיניים בטיפולי שורש

צילום שיניים הוא רכיב בלתי נפרד ממרבית טיפולי השיניים, והסיבה לכך היא שבכל טיפולי השיניים הללו, ישנו צורך לבחון את החלק הפנימי של השן, פעולה שלא ניתנת לביצוע על ידי מבט מבחוץ…

טיפול שורש אצל ילדים - פרופ צבי מצגר
טיפול שורש בילדים

טיפול שורש נדרש כאשר נוצר זיהום בחלל הפנימי של השן, וכאשר זיהום זה חודר אל תוך מעבה השן ועובר את רכיב הדנטין עד לפגיעה ברקמות שורש השן. מטרת הטיפול היא לסלק את הזיהום/ העששת מפנים השן…

לשליחת הודעה
דילוג לתוכן